El Departament d’Ensenyament explica a Dincat la seva política d’educació especial

Reunió Espot

Representants del Departament d'Ensenyament van explicar a Dincat les línies bàsiques del seu model educatiu pel que fa als Centres d'Educació Especial (CEE) i l'escola inclusiva.

El passat 18 de juliol, la directora general de l'Educació Infantil i Primària, Alba Espot, i la subdirectora general d'Ordenació i Atenció a la Diversitat, Cristina Pellisé, van assistir a una reunió a la seu de Dincat per tal de presentar als Centres d'Educació Especial (CEE) les línies estratègiques del model educatiu que pretén aplicar el Departament d'Ensenyament.

En general, el Departament d'Ensenyament aposta per un model d'escola inclusiva, donat que és un model d'èxit i positiu, valora la importància dels CEE com a serveis que han de seguir existint per un determinat perfil d'alumnes, així com per la seva tasca de suport a la inclusió que desenvolupen. D'altra banda, les representants de l'administració van manifestar el seu interès a mantenir les diferents modalitats d'escolaritat que existeixen actualment: Escola Ordinària, Escola Compartida i Escola d'Educació Especial.

En aquest sentit, la directora general va explicar que el Departament d'Ensenyament constituirà un grup de treball de bones pràctiques que comptarà amb Dincat i les aportacions dels seus CEE.

A la tarda, el Departament és va reunir amb les entitats signants del manifest a favor de l'escola inclusiva, que va ser lliurat a la consellera d'Educació, Irene Rigau, el passat 4 de juliol. Properament, Dincat explicarà a les entitats associades els acords d'aquesta trobada.

Opinió del lector